Informace o škole

Pro veřejnost

Pro rodiče

Dokumenty a další info

Fotogalerie

z činnosti školy

Výuka

Informace pro žáky

Venkovní učebna

Projekt EU

Informace o škole

Základní škola Raná, okres Chrudim

Raná č. 16, 539 72

tel. 739 455 249

e-mail: skola@obecrana.cz

isds: cwbsvgw

 

 

 

SAM_6550

Vážení a milí rodiče, rádi bychom uvítali Vaše děti „budoucí prvňáčky“ v místní škole ZŠ Raná. Základní škola na vesnici je zcela jistě výhodou a byla by škoda ji nevyužít. Určitým komfortem žití v našich obcích (Raná a Vojtěchov) není pouze škola ale i obchod, pošta, dopravní spojení, hřiště, kulturní domy, rozhledna, a jistě si sami vzpomenete i na další. V rámci zachování zmiňovaných služeb je třeba, je  co nejvíce využívat. Nedovolme, aby některá z těchto věcí z našich obcí zmizela. Věříme, že touto cestou bude možný další rozvoj obcí a život zde bude jednodušší pro nás i naše děti.

Škola má k dispozici tělocvičnu, družinu, jídelnu, venkovní učebnu, hřiště a knihovnu. Nejlepší způsob jak poznat místní školu je její návštěva, proto Vám nabízíme možnost návštěvy školy po individuální domluvě s paní ředitelkou Hanou Hrníčkovou na tel. 724 533 196. Ráda Vám ukáže prostory školy, její zázemí a seznámí Vás s formou výuky.

Střípky ze školní kroniky

První zmínky o naší škole pocházejí z roku 1738, kdy vznikla první ,,Pamětní kniha školy Rannské, pod vedením pana učitele Františka Ondráčka. Dne 25.3.1737 od Skutečského děkana pana Františka Bartoně byl povolán do Ranny první učitel pan Pavel Zástěra ze Skutče na místní faru, kde zastával tento úřad 8 roků, kdy také v Pánu zemřel. Druhý učitel Šimon Svoboda, narozen v Krouně.Třetím učitelem Václav Svoboda. Původní škola byla postavena roku 1792 a první učitelem byl Josef Dušánek až do roku 1803. Škola byla roubená stavba , která se skláda z učebny, kuchyňky, pokoje pro učitele, chléva a síně. Tato stavba byla 31.7.1876 zničena mohutným požárem, při kterém bylo zničeno i 14 domů v obci. Roku 1879 se začalo se stavbou nové školy. Raná byla spádovou vesnicí pro Pokřikov, Mrákotín, Oflendu, Oldřetice a Vojtěchov . Školu navštěvovalo 269 žáků ve 4 třídách. V nynější škole je dochováno 5 pamětních knih. Možnost nahlédnutí do pamětních knih máte u nynější paní ředitelky

2

 

Základní škola Raná je malotřídní škola s pěti ročníky. ZŠ v Rané navštěvují v současné době děti z Rané a z Vojtěchova. Snaha o získání dětí z obcí Oflenda a Oldřetice se míjí účinkem. Po ukončení 5. ročníku odcházejí někteří žáci na osmiletá gymnázia do Hlinska nebo do Skutče, ostatní většinou do základních škol v Hlinsku a Prosetíně dle výběru rodičů.

Budova školy stojí na dolním konci obce Raná. Děti docházejí do školy pěšky.

Škola je umístěna v patrové budově, která byla postavena již v roce 1880. K realizaci výuky slouží dvě prostorné učebny, dále se v budově nachází tělocvična a menší místnost pro školní družinu. Školní pomůcky jsou uloženy v kabinetě, knižní fond žákovské a učitelské knihovny je ve II. třídě.

V roce 2009 byla provedena generální rekonstrukce sociálního zařízení, šatny a části chodby, v roce 2011 byla provedena výměna oken a vchodových dveří.

Žáci se stravují ve školní jídelně, která je vybavena kuchyňskou linkou se sporákem. Obědy jsou přiváženy ze školní kuchyně ZŠ Holetín. V rámci zdravého životního stylu máme zaveden pitný režim.

Poměrně rozlehlá školní zahrada je využívána jako sportoviště. V roce 2018 byla zahrada doplněna novými herními a cvičebními prvky.

V roce  2019 byla z projektu EU a MAS Hlinecko vybudovaná venkovní učebna přírodovědy a řemeslných oborů.

V budově školy sídlí zároveň i OÚ Raná.

Materiální vybavení školy odpovídá její finančním možnostem. Žáci mají v učebnách k dispozici 8 počítačů s volným přístupem k internetu, které jsme společně s interaktivní tabulí pořídili v rámci projektu EU – peníze školám, které průběžně obměňujeme. Vyučující mohou využívat počítač, tiskárnu a kopírku v ředitelně ŽŠ.

Vyučující se snaží vytvořit pro žáky příjemné prostředí. Třídy a chodby jsou vyzdobeny především pracemi žáků a materiály k probíranému učivu. Učebna i šatna jsou vybaveny novým nábytkem.

Z dopisů rodičů:

 

Marie Kynclová

Pro mě jako rodiče je asi nejdůležitější vidět, že kluci jsou v pohodě, spokojení a do ranské školy chodí rádi.

Vyhovuje mi, že znám prostředí, ve kterém se mé děti učí, že znám jejich pedagogy i spolužáky. Líbí se mi, že děti ze stejné vesnice nebo sousedních vesnic spolu vyrůstají.

Další předností je, že je to malá škola s malým kolektivem pedagogů i žáků, tím se přibližuje rodinnému prostředí, a děti si prodlouží dětství a prožívají školní léta ve větším klidu a pohodě.

Výhodou je také, že vzhledem k malému počtu žáků paní učitelky děti dobře znají, mají o dětech dobrý přehled, ví, co jim jde a co zas tolik ne, co je potřeba více procvičit, aby děti učivo dobře zvládaly. Děti se velmi rychle naučí samostatnosti.

Škola s dětmi jezdí na koncerty, na výstavy, do divadla, do knihovny, na soutěže, na dopravní hřiště, na plavání. Připravuje s dětmi krásné besídky – Mikulášskou, Vánoční, ke svátku maminek. Děti mají také zážitky z různých akcí jako Drakiáda, Helloween, Nos s Andersenem atd. Je tohoto hodně a je to fajn


 

Jana Hladká

Naše zkušenost se ZŠ Raná je velmi pozitivní. Díky malému kolektivu dětí je práce s žáky velmi individuální. Paní učitelka má čas na každého žáka a věnuje se mu podle jeho potřeb. Také vzájemná komunikace mezi učiteli a rodiči je na velmi dobré úrovni. Škola je s rodiči v každodenním kontaktu a vytváří tak dobré podmínky pro to, aby i rodič byl plně součástí vzdělávání svého dítěte. Účast žáků na různých soutěžích a akcích přináší nejedenkrát umístění na prvních příčkách.

Žáci navštěvují školku, kde dětem čtou, jezdí na dopravní hřiště, navštěvují knihovnu, tvoří, chodí do přírody. V rámci družiny jsou všestranně rozvíjeni díky hrám, sportu, procházkám, tvoření i učení se novým věcem.

Škola se také podílí na životě obce. Pořádá drakiádu, čarodějnice, připravuje besídky. V porovnání s většími školami jsme rádi za individuální přístup a rodinnou atmosféru. Díky tomu, že ji máme v místě bydliště, oceňujeme snadnou dostupnost, podílení se na životě obce a upevňování kontaktů vzájemně nejen mezi dětmi, ale i s rodiči při potkávání se mimo zdi školy.


 

Jana Kučerová

Pro školu jsem se rozhodla proto, že jsem ji sama jako dítě navštěvovala a také jsem v ní rok učila a měla možnost poznat nynější pedagogy. Můj syn šel navíc do třídy s kamarády za školky, takže zůstal mezi svými. Navíc škola se pravidelně se školkou navštěvují.

Domnívám se, že prostředí dostatečně připraví děti na další studium. Škola navíc pořádá různé exkurze, besídky a účastní se soutěží. Děti navíc nepřijdou ani o návštěvu dopravního hřiště, plavání a dalších. Mohou se zde také naučit hrát na flétnu a další dovednosti. Výuka není situovaná jen ve vnitřním prostředí školy, ale děti se pohybují také často venku a mají k dispozici hřiště a venkovní učebnu, což vidím jako plus.


 

Andrea Vodvárková

Na malé vesnické škole, mi vyhovuje přístup a vztah k dětem.

Podle mé zkušenosti nejde úplně o výuku samotnou, děti se naučí číst a psát určitě na každé škole, ale rodinné prostředí a společnost dětí rozdílného věku, mi přijde jako přínos pro děti a jejich sociální kontakt. Pokud je dítě na prvním stupni ZŠ v menším počtu má samozřejmě více pozornosti a péče od vyučujících, což je „víc“ než 25 spolužáků ve třídě.

Mohu hodnotit i městskou ZŠ a moje volba byla jasná. I když se leckdo podiví, že dětí je třídě málo a ještě jsou spojené ročníky. Dnes vím, že dítě je v prostředí, kde má kamarády ze svého okolí a je to pro něho určitě lepší, než když dojíždí do města a pak se samo vrací domů a téměř nezná sousedy.

Na zdejší škole bych hodnotila kladně i výuku a velmi se mi líbí, že děti jsou vedeny k četbě, a co vím tak se každý setká a naučí i základy na flétnu (což samozřejmě není standard na jiných školách.)

Různé akce (sportovní, poznávací…), které jsou v rámci výuky mi přijdou také super, protože děti mají i jiný přehled, a poznají něco jiného než svět z učebnic.

Jelikož mám osobní srovnání dovoluji si tvrdit, že vím o čem mluvím a všem bych přála, aby měli možnost dopřát svým dětem vesnickou školu.


 

Ing. Olga Pondělíčková

Škola v místě bydliště byla pro naše děti jasnou volbou. Dojíždět budou děti v pozdějších letech za studiem dost. Sama jsem do této školy chodila a možná i s přihlédnutím trochu
k tradicím děti z vesnice do vesnické školy prostě patří. Myslím, že můžeme být na to pyšní. Z Ranské školy byli děti vždy dobře připravené do dalších let.

Sama osobně preferuji pro své děti menší kolektiv. Děti se učí vzájemné spolupráci a toleranci. S pedagogy se vždy snadno domluvíme na individuálním přístupu a vzájemně společně úzce spolupracujeme. Jako rodiče školu plně podporujeme a jsme rádi, že děti mají možnost vyrůstat v příjemném prostředí a s přírodou stále na blízku.

Děkujeme Pondělíčkovi


 

Zdeňka Kuncová

Školu v Rané jsem navštěvovala i já jako dítě. Což bylo také jedním z mnoha důvodu, proč jsme ji vybrali pro naši dceru.
Vzhledem k tomu, že máme ještě 3 mladší děti, vyhovuje nám poloha školy v místě bydliště, dcera si dojde sama domů případně k babičce, která bydlí nedaleko.

Škola je prvotřídně vybavena a myslím si, že předčí velké školy ve městě. A neustále se zvelebuje a vybavuje vším co děti potřebují k výuce.
Personál se chová individuálně a dětem věnuje nadstandardní péči.
Obědy jsou podávány přímo v budově, nemusí nikam přecházet pouze vyběhnou patro. Super je i družina ve které udržují kolektiv, podnikají různé aktivity ať už venkovní vycházky po okolí, návštěvy akci v blízkém okolí, hráni společenských her nebo vyrábění a rozvíjení manuální zručnosti a kreativity.

Škola jezdi na dopravní hřiště, vzdělávací výlety po okolí…
Velmi oceňuji, že se všechny děti znají, vědí kde kdo bydli a udržují kamarádský vztah. Děti se účastní spousty sportovních, znalostních a dalších různě zaměřených soutěží a umisťují se na velmi dobrých místech.

Dceři se ve škole libí, učení ji baví a vždy se do školy těší. Nosí domů ukazovat výrobky a hned hlásí, co bylo ve škole. Vždy se těší i na své kamarády.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Organizace školního roku 2024 / 2025

Do školy žáci nastupují v pondělí 2. září 2024

Podzimní prázdniny jsou v úterý 29. 10. a středa 30. 10. 2024

Vánoční prázdniny začínají v pondělí 23. 12. 2024

                                              končí v pátek 3. 1. 2025

                         vyučování začne v pondělí 6. 1. 2025

Ukončení 1. pololetí je ve čtvrtek 30. 1. 2025

          pololetní prázdniny v pátek 31. 1. 2025

Jarní prázdniny budou týden, od 3. 2. do 7. 2. 2025

Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 17. 4. 2025

Školní rok končí v pátek 27. 6. 2025

 

Výzva 02_16_022

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I

V rámci projektu byly zvoleny aktivity:

  • školní asistent v ZŠ
  • klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ.

Cílem projektu je podpora dětí ohrožených školním neúspěchem prostřednictvím zaměstnání školního asistenta a vzdělávání pedagogů a klubu zábavné logiky a deskových her.

 

Projekt je spolufinancován Evropskou unií.

 

Výzva: 02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I

Název projektu: Podpora Základní školy, Raná, okres Chrudim formou projektu zjednodušeného financování

Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005178

Výše podpory od EU: 227 397,00 Kč

Termín realizace: 1. 9.2017 – 31. 8. 2019

 

Bližší informace o projektu naleznete na webových stránkách MŠMT: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy-c-02-16-022-a-c-02-16-023-podpora-skol-formou-projektu

Výzva 02_18_063

Základní škola Raná se zapojila do výzvy č. 02_18_063 – Šablony II – mimo hlavní město Praha a získala prostředky na podporu aktivit v základní škole i ve školní družině.

V rámci projektu byly zvoleny aktivity:

  • školní asistent v ZŠ a ŠD,
  • projektový den ve škole a mimo školu,
  • projektový den ve školní družině,
  • kluby pro účastníky školní družiny.

Název projektu: Šablony II – Základní škola, Raná, okres Chrudim

Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0010593

Výše podpory: 448 837 Kč

Termín realizace: 1. 1. 2019 – 31. 12. 2020

Cílem projektu je podpora žáků ohrožených školním neúspěchem.

Bližší informace o výzvě naleznete na webových stránkách MŠMT: https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-18-063-sablony-ii-mimo-hlavni-mesto-praha-verze-1.htm

Projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Základní cíle pedagogických pracovníků školy:

motivovat a vést žáky

  • k osvojování potřebných strategií učení
  • k motivaci k celoživotnímu učení
  • k tvořivému myšlení a řešení problémů
  • ke komunikaci a spolupráci
  • k vlastnímu hodnocení svého vzdělávání a ke korekci
  • k ochraně fyzického i duševního zdraví
  • k dobrému vztahu k vytvořeným hodnotám a životnímu prostředí,
  • k ohleduplnosti a k toleranci lidí s odlišnými duchovními hodnotami

Základní cíle  ředitele  školy:

-zajistit klid a co nejlepší podmínky pro kvalitní práci všech pracovníků školy

– motivovat a vést pracovníky školy

  • ke kvalitní a smysluplné práci
  • k průběžnému vzdělávání a zvyšování své vlastní úrovně
  • k morálnímu i profesnímu růstu

– komunikovat s rodiči žáků a podle možností je zapojovat do společných mimoškolních aktivit

– komunikovat a spolupracovat se zřizovatelem

– podle možností doplňovat vybavení školy

 

      

         

  1. Krátkodobé cíle rozvoje školy

Cíl: Zvyšovat  vzdělávací standard.

     Udržet si oblíbenost a dobré jméno školy.

 Prostředky ke splnění cíle:

       – kvalitní výuka

       – informovanost o škole

       – aktivní zapojování rodičů žáků a ostatních rodičů                

         dětí z Rané a Vojtěchova do akcí pořádaných školou

       – účast žáků a učitelů na veřejném dění obce

 Realizace:                                                                          

  • Vyučování podle vlastního Školního vzdělávacího programu: „Učíme se hlavou, rukama i srdcem“ a naplňování všech výchovných a vzdělávacích strategií, které jsme si zde vytyčili. ŠVP průběžně upravovat podle změn RVP a podmínek školy.

 

  • Aktivní spolupráce s MŠ v Pokřikově, odkud k nám přecházejí noví žáci. Uskutečňování pravidelných vzájemných návštěv obou škol, pořádání společných výletů, příprava a realizace projektů, umožnění rodičům předškoláků navštívit a poznat prostředí a výuku v naší škole.  

 

  • Pravidelné informování o životě školy v Ranském zpravodaji a na vývěskách v Rané a ve Vojtěchově a na webových stránkách školy.
  • Upevňování dobrých vztahů a rozvíjení komunikace mezi školou zřizovatelem, odstraňování osobních bariér. Komunikace a spolupráce s obcí Vojtěchov.
  • Propojení činnosti školy a místních sdružení a občanů, kteří mohou našim žákům předat svoje zkušenosti z praktického využití teoretických znalostí (řemeslníci, chovatelé zvířat, pěstitelé rostlin, muzikanti, malíři, fotografové, šikovné maminky a babičky).
  • Pozvání veřejnosti na společné prožití slavnostníchudálostí ve škole (zahájení a ukončení školního roku, předávání prvního vysvědčení, adventní a velikonoční dílny, besídky)
  • Sledování a využívání nabídek na účast na výchovně vzdělávacích a sportovních akcích v okolí ( Maskohraní a Listování v Hlinsku, Memoriál Karla Kněze v Ležákách, koncerty pro školy pořádané v rámci Festivalu Novákova a ….. Skuteč, výstavy v muzeích ve Skutči, Hlinsku a Chrudimi, naučné a zážitkové programy v Hlinsku na Betlémě, pravidelné besedy v Městské knihovně v Hlinsku …).
  • Zařazování jednodenních i delších projektů do vyučování v souladu s plněním ŠVP.
  • Účast v mezinárodních projektech na podporu čtenářství „Noc s Andersenem“ a „ Záložka do knihy spojuje školy“
  • Vedení dětí k ochraně přírody a pozorování prostředí kolem sebe (vycházky po naučných stezkách v okolí, sběr druhotných surovin a bylin).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Střednědobé cíle rozvoje školy

Cíl: Vytvořit takovou školu, která by svým zaměřením, stylem a metodami výuky splňovala nároky kladené na současnou základní školu obecně i z pohledu zřizovatele a rodičů a žáci zde byli spokojeni.

 

Realizace:

  • Při práci se žáky vycházet z charakteristiky a motta našeho ŠVP a uskutečňovat je v praxi.
  • Pro zpestření výuky využívat dotačních titulů z prostředků EU (výstavba venkovní učebny, vybavení školy, DVPP, personální posílení našeho kolektivu).
  • Zaměřit se na zlepšování úrovně ve všech oblastech:

 

 Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se zdravotním postižením, s poruchami chování, se sociálním znevýhodněním a mimořádně nadaných žáků

ŠVP naší školy je koncipován tak, aby se zde mohli vzdělávat a rozvíjet všichni žáci. Budeme dál spolupracovat s PPP v Hlinsku, SPC ve Skutči a podle potřeb žáků a pedagogických pracovníků i s dalšími odborníky. V naší práci na malotřídní škole nám velice pomáhá asistent pedagoga a možnost zaměstnat i školního asistenta.

 

Zlepšování vlastního sebehodnocení žáků

 Snažíme se, aby žáci objektivně zvládali ohodnotit svoje vystupování a výsledky práce a uvědomovali si důležitost své individuality. Sebehodnocení je u nás důležitou součástí hodnocení žáků od začátku 1. ročníku.

 

Personalistika

Pro bezproblémový chod školy je potřeba co nejstabilnější kolektiv pracovníků, kteří se plně ztotožní s prací na malé venkovské škole, s výukou ve spojených ročnících a se všemi dalšími požadavky, které jsou na ně kladeny. V naší škole se to zatím daří. Vzhledem k tomu, že nemáme zatím dostatek žáků na to, abychom mohli mít dvoutřídní školu a zaměstnat dalšího kvalifikovaného pedagoga na celý úvazek, vyučuje na částečný úvazek paní vychovatelka. Pokud se situace změní k lepšímu, rádi mezi sebe kvalifikovaného pedagoga přijmeme.

 

Kontrolní činnost

I kontrolní činnost práce pedagogů má na malé škole svá specifika. Vzájemná spolupráce při plánování i realizaci je ve svém důsledku i vzájemnou kontrolou a podporou v řešení případného problému.

Vzájemné hospitace probíhají neplánovaně téměř denně. Pouze v případě nového pedagoga je třeba vzájemné domluvy a pozorování při práci se žáky, abychom našli cestu k jednotnému přístupu. Stejný přístup je třeba i u asistentů.

Kontrolní činnost v oblasti dodržování termínů revizí,  školení, porad, výkazů, zápisů a pravidel bezpečnosti je trvalým úkolem pro ředitele.

 

Naplňování cílů enviromentální výchovy

   V environmentální výchově uplatňujeme  prvky ekologické výchovy ve vyučovacích hodinách i ve školní družině, při projektech, vycházkách, a dalších činnostech v průběhu celého roku. Této problematice se věnujeme a budeme i nadále věnovat poměrně intenzivně, protože místo našeho působení je uprostřed přírody a máme tak možnost pozorovat změny, které se opakují během různých ročních období, ale i změny, které naši přírodu nevratně ničí.

 

 Prevence sociálně patologických jevů v chování mládeže

   Do naší práce zařazujeme i témata a aktivity zaměřené na prevenci sociálně patologických jevů v chování dětí. U mladších žáků se snažíme všem nežádoucím jevům v chování předcházet hlavně vhodnou motivací k poznávání a uplatňování pravidel slušného chování mezi sebou i ve vztahu k dospělým a cizím lidem. Snažíme se seznamovat je i se zajímavými možnostmi trávení volného času. Zároveň je i varujeme před negativními jevy, které mohou vidět ve sdělovacích prostředcích a na internetu.

  Projekty, které realizujeme, doplňují výuku v různých předmětech ve všech ročnících. V některých pokračujeme již několik let, jiné plánujeme na základě konkrétní situace na jeden den nebo vyučovací hodinu. Některé projektové plány uskutečňujeme společně s MŠ Pokřikov, ale zapojujeme se i do mezinárodních projektů. S projekty plánujeme pracovat i nadále.

 

 

 

 

 

 

III. Dlouhodobé cíle rozvoje školy

Dlouhodobý plán – koncepční záměry a úkoly

Oblast řízení a správy

 -udržet školu ve vesnici a zaměřit se na získávání žáků školy

zlepšenou propagací práce školy,

 -spolupracovat se zřizovatelem v oblasti kulturního života v obci                                                                       – společně s obcí plánovat zlepšení podmínek pro výuku i trávení volného času žáků (spolupráce při tvorbě projektů k získání dotací z fondů EU – modernizace dětského hřiště pro potřeby školy i veřejnosti, vybavenost školy, úprava školní zahrady a stavba venkovní učebny)                       

 -zdokonalovat řídící činnost, zvyšovat aktivní podíl pracovníků na řízení a zlepšování práce školy

 -hodnotit a inovovat strategie a plány pro realizaci ŠVP

 -pravidelně vyhodnocovat personální obsazení školy zejména v oblasti odborné kvalifikace pedagogů  

Oblast vzdělávání

  -motivovat žáky k aktivní účasti na různých soutěžích a oceňovat jejich úspěchy                                        –  zaměřit se na podporu funkčních gramotností u žáků, zejména ve čtenářské, matematické, sociální, přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace v cizím jazyce                   –   zajišťovat účinnou individuální péči žákům se speciálními  výukovými potřebami a sociálním znevýhodněním                   –   sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst, uplatňovat ve výuce alternativní metody, smysluplně využívat a sledovat DVPP

–   průběžně pracovat na inovacích školního vzdělávacího programu a na strategiích jeho rozvoje, na základě zkušeností pracovníků a požadavků rodičů                                  –   v závislosti na skladbě žáků, identifikovat a vyhodnocovat silné a slabé stránky školy, systematicky hodnotit dosahované výsledky ve všech vzdělávacích oblastech a sledovat úspěšnost účastníků vzdělávání                                            –   výstupy pro hodnocení získávat z více zdrojů, analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti, zejména u žáků, kteří dlouhodobě vykazují vysokou míru             neúspěšnosti                                                  

–   výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a žáků, v rámci prevence se zaměřit na prevenci rizikového chování dětí a žáků (užívání návykových látek, šikana apod.)                 –     podporovat rozvoj vzdělávání v informační gramotnosti a jazykové gramotnosti, vyhodnocovat dosaženou úroveň a výsledky vzdělávání.

Oblast sociální

–  vytvářet ve škole přátelskou atmosféru a ovzduší spolupráce

mezi dětmi, pracovníky školy a rodiči

–  vést děti k morálním hodnotám a pozitivnímu vztahu ke světu, k lidem a k přírodě, rozvíjet environmentální výchovu, –  dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičů o dění ve škole,

trvale posilovat pocit sounáležitosti se školou,            –  zohledňovat vnější prostředí (sociální, regionální), odstraňovat sociální, zdravotní a bezpečnostní bariéry, zpracovávat a vyhodnocovat koncepci domácí přípravy u žáků se sociálním znevýhodněním  

– spolupracovat s rodiči a dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky, zejména zájmové činnosti

Oblast pedagogická

–  podporovat dovednost samostatné práce žáků, využívat ji jako

východisko vzdělávání

–  vytvořit systém vedoucí k účinnější výchově v oblastech ekologie, rasové a náboženské snášenlivosti, xenofobie, úcty k

lidem a k přírodě, k vytvářeným hodnotám,

příznivá atmosféra, individuální přístup, alternativní postupy, –  rozvíjet tvořivost a spolupráci dětí při získávání nových informací

–  preventivně předcházet kázeňským problémům – vytipování problémových dětí, včasné informování rodičů, doporučení odborné péče                                                  –  trvale vytvářet podmínky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami

–  zaměřit se na prevenci rizikového chování, zohledňovat vzdělávací potřeby dětí cizinců.

Oblast materiálně technická

–  každoročně určovat priority ve vybavování a v souladu s hospodárným a účelným čerpáním rozpočtu zkvalitňovat vybavení tříd,

–  zajišťovat bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj všech účastníků vzdělávání,

–  průběžně obnovovat ICT vybavenosti

–  získávat sponzory na konkrétní akce školy, zvýšit podíl

 financování školy z jiných zdrojů, zaměřovat se na využívání nabízených možností, zejména EU fondů a projektů vyhlašovaných MŠMT

obcí.

Oblast personální

– promyšleně vybírat případné nové pracovníky školy, podporovat získání předepsané kvalifikace pro výkon zaměstnání pedagogů

– promyšleně a rovnoměrně delegovat jednotlivé úkoly na

zaměstnance, podněcovat jejich rozvoj,

– zpracovávat kontrolní systém ve všech oblastech činnosti školy

– další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit na společné vzdělávání celého pedagogického týmu, zaměřit se na získávání oprávnění k výkonu specializovaných činností

 

Oblast ekonomická

– účelně a hospodárně využívat obecní i státní dotace, případně i dotace z EU

– spolupracovat s obcí při financování oprav budovy a zařízení

školy,

 

Oblast informačních systémů a kontaktů s veřejností

spolupracovat s mateřskou školou v Pokřikově a se školami, do kterých přecházejí žáci pátých ročníků

– zajistit kvalitní informovanost o vzdělávací nabídce školy, vytvářet pozitivní obraz o škole prezentacemi v Ranském zpravodaji, na webových stránkách školy a obce a ve vývěskách v Rané a ve Vojtěchově

   

 

 

V Rané   15. února 2018

 

Vypracovala Mgr. Hana Hrníčková, ředitelka školy  

 

 

 

        

Koncepční záměry projednány se školskou radou a zřizovatelem

 

Aktuální nabídka volného pracovního místa

Jednotřídní ZŠ Raná, okres Chrudim hledá učitele/učitelku na částečný pracovní úvazek rozvržený do celého týdne. Požadujeme splnění kvalifikačních požadavků a schopnost učit AJ. Uvítáme praxi na malotřídní škole.       

Pracovní poměr na dobu určitou, nástup možný i  během školního roku.  Informace na tel. čísle 739 455 249 nebo e-mailu skola@obecrana.cz                                         

Důležité odkazy:

  • Obec Raná – www.obecrana.cz
  • Obec Vojtěchov – www.obecvojtechov.cz
  • Město Hlinsko – www.hlinsko.cz